Embolisering-Håravfall

Har gjort min första embolisering vilket lyckades. Hela mitt AVM stängdes. 3 dagar efteråt fick jag en hjärnblödning och ett nytt AVM sprack. Ny embolisering. Nu tappar jag allt hår på den skadade sidan. Är det någon som fått information om håravfall efter emboliseringar ?

Hej vad tråkigt att höra att du fivk ett nytt som sprack så fort efterförsta emoliseringen. Har tyvärr inte fått någon sådan info och har oxåklarat mig. Kan det vara av sressen efter så mycket? Är det mycket så det syns så kanske du ska ta kontakr med läkaren som behandladedig Sköt om dig och hoppas det går över. Kram Monica

Har funderat om det kan vara stress eller medicinering men sett någonstans att strålningen vid embolisering kan skada hårrötterna. 10*15 cm är helt utan hår, lossnar i stora klumpar men bara på den emboliserade delen av huvudet. Är så rädd att de hittar flera AVM nar jag ska på angiografi. Den skall göras inom 6 månader

Hej Veronica,
Vad jobbigt för dig, jag hoppas det går bättre för dig och att inga andra komplikationer tillstött. Man har nu bestämt sig för att utföra en embolisering på min son Simon (20 år gammal). Hans AVM sitter i vänster pannlob och sitter för nära talcentra för att man skall operera. Vi är naturligtvis oroliga men som vi förstår det är det något som behöver göras helt enkelt.
Lycka till med ditt tillfrisknande!
Hälsningar, Cecilia